OPROEP TOT STEUN 

 

 

De bondige KES-flyer kan breeduit verspreid worden: klik hier voor weergave. Met copiëren/plakken in een nieuw document eenvoudig verzendklaar!

- Landeigenaars die dit projekt een warm hart toedragen
- Vrijwilligers in werkgroepen: ook via Lets, Noppes, initiatiefuitwisselingen
- Schenking van een geldbedrag om financiële druk te verlichten en realisatie te ondersteunen*
- Aandeel kopen: als voor-financiëring van de grond of voor een deelprojekt (zie ook bij fondsoprichting)*
- Planten of online aan te bieden zaken
- Opbrengsten via tweedehands verkopen 
- Sponsoring bouwmaterialen of aan te schaffen inventaris

Je krijgt bevestiging van wat je hebt gesponsord en zodra faseringen c.q. ruimten klaar zijn ben je welkom bij een feestelijke inwijding.

Desgewenst plaatsen wij bij schenkingen en sponsoring graag een banner, link of andere vermelding op deze site.

Neem vrijblijvend kontakt met ons op als je op jouw eigen manier wilt bijdragen via de contactbutton

Belangrijke toelichting m.b.t. schenkingen, een artikel uit MVO Nieuws 33, december 2008:

Bron: Zibb

Het goede doel als marketinginstrument

‘Goededoelenmarketing’ betekent dat bedrijven en goede doelen een samenwerking aangaan waar ze beide beter van worden. Zowel voor grote, als voor kleine ondernemingen zijn er mogelijkheden om charitatieve instellingen als marketinginstrument in te zetten. Een samenwerking met een goed doel versterkt uw imago en naamsbekendheid. Er is een aantal manieren om het goede doel te steunen. Dat kunt u doen door direct te doneren, maar ook door acties en campagnes te ondersteunen of zelfs kennis en support te leveren.

Imago
Uit onderzoek van TNS Nipo (2004) bleek dat de helft van de Nederlanders vindt dat een bedrijf dat een goed doel sponsort, een merk is waarmee je gezien mag worden. Wanneer prijs en kwaliteit van eeen product gelijk zijn, geeft 40 procent de voorkeur aan het merk dat een goed doel ondersteunt. Tweevijfde denkt positiever of dat bedrijf. Ook blijkt uit het onderzoek dat publiek en bedrijfsleven ‘logische’ combinaties verwachten, zoals een babyvoedingsproducent met een organisatie voor hulp aan kinderen of een landbouwbedrijf met een ontwikkelingshulporganisatie.

Voordelen
Er zijn nog meer voordelen voor uw onderneming wanneer u goede doelen als marketinginstrument inzet. Denk bijvoorbeeld aan:

 # Hogere omzet
Zoals gezegd geeft 40 procent van de Nederlanders de voorkeur aan een merk dat een goed doel steunt wanneer er geen verschil is in kwaliteit of prijs van het product.

# Actiemarketing
Een tijdelijke omzetverhoging van 250 procent door samenwerking met een charitatieve instelling blijkt geen uitzondering. Dat maakt goede doelen uitermate geschikt voor actiemarketing.

# Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Een bedrijf dat maatschapplijk verantwoord onderneemt krijgt voor zijn klanten en toeleveranciers ‘meer inhoud’. Er zijn dan ook steeds meer ondernemingen die ‘iets’ met MVO willen doen. De vraag van klanten naar bedrijven die maatschappelijk verantwoord bezig zijn, groeit ook nog steeds. Samenwerken met goede doelen is een prima wijze om invulling te geven aan MVO.

# Merktrouw en winkelvoorkeur
Uit onderzoek blijkt dat veel consumenten geneigd zijn van merk of leverancier te wisselen als deze een goed doel steunt. Goededoelenmarketing kan dus een manier zijn om nieuwe klanten te winnen.

# Nationaal en internationaal netwerk
Charitatieve instellingen hebben veelal een enorm (inter)nationaal netwerk met goede ingangen bij het bedrijfsleven en overheden. Ook dat kan een goede reden zijn om samen te gaan werken.

Samenwerkingsvormen
Er zijn verschillende manieren om een samenwerking aan te gaan met een goed doel. Zo kunt u een actie organiseren, een loyaliteitsprogramma instellen of gebruikmaken van public relations. Een goede tips is het maken van een tijdelijke actiewebsite, zodat de actie wordt gescheiden van uw primaire bedrijfs- en productinformatie. Zo krijgt zowel uw bedrijf als de actie de maximale aandacht van de bezoeker.

Ook kunt u een loyaliteitsprogramma starten met een charitatieve organisatie. Denk aan het sparen van bijvoorbeeld zegeltjes. De klant kan op deze manier sparen voor aardige prijzen. Dit instrument is onderscheidend en geeft een sterke associatie met het goede doel dat bij u past en het creeert winkelvoorkeur. Helaas kleven hier wel een nadelen aan, zoals de wetgeving rond het vastleggen van persoonsgegevens en de relatief hoge kosten van onder meer drukwerk, zegeltjes en dergelijke.

Kant-en-klaar
Wilt u graag een goed doel inzetten als marketinginstrument, maar u heeft te weinig tijd om een actie of loyaliteitsprogramma in te zetten? Dan zijn er uiteraard ook kant-en-klare oplossingen. Een mooi voorbeeld is de ‘Goede Doelen Actie’, waarbij u een brochure stuurt naar uw relaties. Hierin onderstreept u uw maatschappelijke betrokkenheid. Met een antwoordkaart steunt uw relatie een bepaald goed doel. Vervolgens overhandigt u na afloop van de actie in aanwezigheid van de pers een cheque aan het goede doel.